In this paper the author and her coauthors addess the issue of the cultural analysis of content in the mathematical knowledge needed for teaching starting from the Chinese methodology of problems with vareiation

Towards cultural analysis of content: Problems with variations in primary school / Bartolini, Maria Giuseppina; R., Canalini; Ferri, Franca. - STAMPA. - (2011), pp. 9-21. (Intervento presentato al convegno The mathematical knowledge needed for teaching in elementary school tenutosi a Prague nel August 21-26, 2011).

Towards cultural analysis of content: Problems with variations in primary school

BARTOLINI, Maria Giuseppina;FERRI, Franca
2011

Abstract

In this paper the author and her coauthors addess the issue of the cultural analysis of content in the mathematical knowledge needed for teaching starting from the Chinese methodology of problems with vareiation
2011
The mathematical knowledge needed for teaching in elementary school
Prague
August 21-26, 2011
9
21
Bartolini, Maria Giuseppina; R., Canalini; Ferri, Franca
Towards cultural analysis of content: Problems with variations in primary school / Bartolini, Maria Giuseppina; R., Canalini; Ferri, Franca. - STAMPA. - (2011), pp. 9-21. (Intervento presentato al convegno The mathematical knowledge needed for teaching in elementary school tenutosi a Prague nel August 21-26, 2011).
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
SEMT11_Bartolini_final.pdf

Accesso riservato

Tipologia: Versione dell'autore revisionata e accettata per la pubblicazione
Dimensione 187.81 kB
Formato Adobe PDF
187.81 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/703783
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 2
social impact