This paper presents the potentialities that the Botanical Garden of Modena offers to the teachers for school biology teaching methodology.

The support of Botanical Gardens in School Biology teaching methodology: the experience of Modena Botanical Garden. In: L. Menabue, G. Santoro (eds.) New Trends in Science and Technology Education: Selected Papers. CLUEB, Bologna, Vol. I, pp. 196-200. ISBN / Barbieri, Giovanna; Bosi, Giovanna; Mazzanti, Marta. - STAMPA. - I:(2010), pp. 196-200. (Intervento presentato al convegno New Trends in Science and Technology Education tenutosi a Modena nel 21-23 Aprile 2009).

The support of Botanical Gardens in School Biology teaching methodology: the experience of Modena Botanical Garden. In: L. Menabue, G. Santoro (eds.) New Trends in Science and Technology Education: Selected Papers. CLUEB, Bologna, Vol. I, pp. 196-200. ISBN

BARBIERI, Giovanna;BOSI, Giovanna;MAZZANTI, Marta
2010

Abstract

This paper presents the potentialities that the Botanical Garden of Modena offers to the teachers for school biology teaching methodology.
2010
New Trends in Science and Technology Education
Modena
21-23 Aprile 2009
I
196
200
Barbieri, Giovanna; Bosi, Giovanna; Mazzanti, Marta
The support of Botanical Gardens in School Biology teaching methodology: the experience of Modena Botanical Garden. In: L. Menabue, G. Santoro (eds.) New Trends in Science and Technology Education: Selected Papers. CLUEB, Bologna, Vol. I, pp. 196-200. ISBN / Barbieri, Giovanna; Bosi, Giovanna; Mazzanti, Marta. - STAMPA. - I:(2010), pp. 196-200. (Intervento presentato al convegno New Trends in Science and Technology Education tenutosi a Modena nel 21-23 Aprile 2009).
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/649289
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact