We start speaking about the educative value of the proof from the social point view, taking also into account passages by famous scolars. We evidenciate some frequent difficulties of the students in dealing with proofs and their low knowldege of the logical aspects of the proof. We face the question of the proof in arithmetic and the role of algebraic language in it focusing our attention on the induction principle and on questions lincked with its conceptualization. We also report and discuss protocols by university students.

La dimostrazione in ambito aritmetico, quale spazio nella scuola secondaria? / Malara, Nicolina Antonia. - STAMPA. - (2002), pp. 129-166. (Intervento presentato al convegno Educazione Matematica e Sviluppo Sociale: esperienze nel mondo e prospettive tenutosi a Reggio Calabria nel novembre 2000).

La dimostrazione in ambito aritmetico, quale spazio nella scuola secondaria?

MALARA, Nicolina Antonia
2002

Abstract

We start speaking about the educative value of the proof from the social point view, taking also into account passages by famous scolars. We evidenciate some frequent difficulties of the students in dealing with proofs and their low knowldege of the logical aspects of the proof. We face the question of the proof in arithmetic and the role of algebraic language in it focusing our attention on the induction principle and on questions lincked with its conceptualization. We also report and discuss protocols by university students.
2002
Educazione Matematica e Sviluppo Sociale: esperienze nel mondo e prospettive
Reggio Calabria
novembre 2000
129
166
Malara, Nicolina Antonia
La dimostrazione in ambito aritmetico, quale spazio nella scuola secondaria? / Malara, Nicolina Antonia. - STAMPA. - (2002), pp. 129-166. (Intervento presentato al convegno Educazione Matematica e Sviluppo Sociale: esperienze nel mondo e prospettive tenutosi a Reggio Calabria nel novembre 2000).
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/597941
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact