In this work we have tried to give an example of how one, through creative games, can find a tangible verification of studied notions, receive stimuli and motivations for the study of Mathematics and directly be begun, in a natural way, to the pleasure and the methodology of the research. In particular we have tried to make the reader discover or revisit with new eye topics such as: homotheties, graphs, convex sets, isometrics and tessellations of the plane.

Un'esperienza di utilizzo del Tangram in attività di Matematica nella Scuola Media / Pellegrino, Consolato; R., Iaderosa. - In: LA MATEMATICA E LA SUA DIDATTICA. - ISSN 1120-9968. - STAMPA. - 4 (n. 3):(1990), pp. 5-11.

Un'esperienza di utilizzo del Tangram in attività di Matematica nella Scuola Media

PELLEGRINO, Consolato;
1990

Abstract

In this work we have tried to give an example of how one, through creative games, can find a tangible verification of studied notions, receive stimuli and motivations for the study of Mathematics and directly be begun, in a natural way, to the pleasure and the methodology of the research. In particular we have tried to make the reader discover or revisit with new eye topics such as: homotheties, graphs, convex sets, isometrics and tessellations of the plane.
1990
4 (n. 3)
5
11
Un'esperienza di utilizzo del Tangram in attività di Matematica nella Scuola Media / Pellegrino, Consolato; R., Iaderosa. - In: LA MATEMATICA E LA SUA DIDATTICA. - ISSN 1120-9968. - STAMPA. - 4 (n. 3):(1990), pp. 5-11.
Pellegrino, Consolato; R., Iaderosa
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/594682
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact