The devolepment of the scientific knowledge makes the gap of the “savoir savant” vs the “common knowledge” wider and wider. Popularizing the Science has become therefore more and more difficult. This is even harder for the Mathematics. The video shown represents an attempt to get over the mentioned difficulties by using the Tangram game as a metaphor to explain first in a simple way methods and aspects which have always carachterized the development of Mathematics, and second, to against the main commonplaces about Mathematics, or at least to point the finger at them. It’s possible to view the video (by streaming) at the websites: www.univ.trieste.it/~nirtv/tanweb and www.nrd.univ.trieste.it.

A che gioco giochiamo? Tangram o Matematica? Un video per la divulgazione della Matematica / Pellegrino, Consolato; L., Zuccheri. - STAMPA. - (2005), pp. 140-142. (Intervento presentato al convegno Insegnare la Matematica nella scuola di tutti e di ciascuno tenutosi a Bari nel 19-21 febbraio 2004).

A che gioco giochiamo? Tangram o Matematica? Un video per la divulgazione della Matematica

PELLEGRINO, Consolato;
2005

Abstract

The devolepment of the scientific knowledge makes the gap of the “savoir savant” vs the “common knowledge” wider and wider. Popularizing the Science has become therefore more and more difficult. This is even harder for the Mathematics. The video shown represents an attempt to get over the mentioned difficulties by using the Tangram game as a metaphor to explain first in a simple way methods and aspects which have always carachterized the development of Mathematics, and second, to against the main commonplaces about Mathematics, or at least to point the finger at them. It’s possible to view the video (by streaming) at the websites: www.univ.trieste.it/~nirtv/tanweb and www.nrd.univ.trieste.it.
2005
Insegnare la Matematica nella scuola di tutti e di ciascuno
Bari
19-21 febbraio 2004
140
142
Pellegrino, Consolato; L., Zuccheri
A che gioco giochiamo? Tangram o Matematica? Un video per la divulgazione della Matematica / Pellegrino, Consolato; L., Zuccheri. - STAMPA. - (2005), pp. 140-142. (Intervento presentato al convegno Insegnare la Matematica nella scuola di tutti e di ciascuno tenutosi a Bari nel 19-21 febbraio 2004).
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/593952
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact