Student evaluations of teaching activity are compulsory in Italian universities and the National Committee for University System Evaluation (Comitato Nazionale di Valutazione del Sistema Universitario, CNVSU) proposed a course-evaluation questionnaire with items based on the four-point Likert scale and a traditional item-by-item analysis. This paper illustrates the main issues concerning the student evaluation of teaching, the survey and sample designs adopted to carry out the evaluation of the teaching activity, the wording of the proposed items, the timing of surveys because it could affect the results, and the advantages or disadvantages of the four-point Likert scale.

Lalla, Michele. "Problemi e osservazioni sul questionario utilizzato per la valutazione della didattica da parte degli studenti frequentanti" Working paper, MATERIALI DI DISCUSSIONE, Dipartimento di Economia Politica - Università di Modena e Reggio Emilia, 2006. https://doi.org/10.25431/11380_467453

Problemi e osservazioni sul questionario utilizzato per la valutazione della didattica da parte degli studenti frequentanti

LALLA, Michele
2006

Abstract

Student evaluations of teaching activity are compulsory in Italian universities and the National Committee for University System Evaluation (Comitato Nazionale di Valutazione del Sistema Universitario, CNVSU) proposed a course-evaluation questionnaire with items based on the four-point Likert scale and a traditional item-by-item analysis. This paper illustrates the main issues concerning the student evaluation of teaching, the survey and sample designs adopted to carry out the evaluation of the teaching activity, the wording of the proposed items, the timing of surveys because it could affect the results, and the advantages or disadvantages of the four-point Likert scale.
Aprile
Lalla, Michele
Lalla, Michele. "Problemi e osservazioni sul questionario utilizzato per la valutazione della didattica da parte degli studenti frequentanti" Working paper, MATERIALI DI DISCUSSIONE, Dipartimento di Economia Politica - Università di Modena e Reggio Emilia, 2006. https://doi.org/10.25431/11380_467453
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Lalla 2006 MD 535.pdf

accesso aperto

Tipologia: Versione dell'editore (versione pubblicata)
Dimensione 1.07 MB
Formato Adobe PDF
1.07 MB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Caricamento pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/467453
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact