The research is aimed to make contribution to understand interrelations and problems between secondary school and university, studying knowledges of mathematics of students. In particular we report and analyze the results of two researches: the first one gives some information about the mathematical preparation of those students which enroll in the mathematics, phisics and engineering faculties; the second one allows to compare professors expectations with evaluation by secondary schools teachers.

Sulla preparazione matematica all'inizio dell'Università: test, indagini, riflessioni / A., Boiti; Fiori, Carla. - In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. - ISSN 1123-7570. - STAMPA. - 20 B, n.2:(1997), pp. 119-144.

Sulla preparazione matematica all'inizio dell'Università: test, indagini, riflessioni.

FIORI, Carla
1997

Abstract

The research is aimed to make contribution to understand interrelations and problems between secondary school and university, studying knowledges of mathematics of students. In particular we report and analyze the results of two researches: the first one gives some information about the mathematical preparation of those students which enroll in the mathematics, phisics and engineering faculties; the second one allows to compare professors expectations with evaluation by secondary schools teachers.
1997
20 B, n.2
119
144
Sulla preparazione matematica all'inizio dell'Università: test, indagini, riflessioni / A., Boiti; Fiori, Carla. - In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE. - ISSN 1123-7570. - STAMPA. - 20 B, n.2:(1997), pp. 119-144.
A., Boiti; Fiori, Carla
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/421108
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact