In this paper, we suggest a method based on fuzzy set theory for te construction of fuzzy synthetic indexes of dyslexia. A few criteria for assigning values to the membership functions are discussed, as well as criteria for defining the weights of the manifest variables.

New Fuzzy Composite Indicators for Dyslexia / Morlini, Isabella; Scorza, Maristella. - 288:(2019), pp. 319-328. [10.1007/978-3-030-21158-5_24]

New Fuzzy Composite Indicators for Dyslexia

Isabella Morlini;MAristella Scorza
2019

Abstract

In this paper, we suggest a method based on fuzzy set theory for te construction of fuzzy synthetic indexes of dyslexia. A few criteria for assigning values to the membership functions are discussed, as well as criteria for defining the weights of the manifest variables.
2019
New Statistical Developments in Data Science
Alessandra Petrucci, Filomena Racioppi, Rosanna Verde
9783030211578
Springer
SVIZZERA
New Fuzzy Composite Indicators for Dyslexia / Morlini, Isabella; Scorza, Maristella. - 288:(2019), pp. 319-328. [10.1007/978-3-030-21158-5_24]
Morlini, Isabella; Scorza, Maristella
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
new.pdf

Accesso riservato

Tipologia: Versione pubblicata dall'editore
Dimensione 2.21 MB
Formato Adobe PDF
2.21 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1180481
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 0
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact