The paper presents the results of an international research on creativity in preschool education. The most interesting results focus on problem solving contest, spaces and relaxed time for exploration and play, and teachers behaviour and attitudes.

Providing creative contexts in early childhood education / Cardarello, Roberta; Nousiainen, Tuula; Bertolini, Chiara; Pavitola, Linda. - STAMPA. - 1:(2014), pp. 150-151. (Intervento presentato al convegno “Challenges for the Future in Early Childhood Education” tenutosi a Jyväskylä nel 25-27 Agosto 2014).

Providing creative contexts in early childhood education

Roberta, Cardarello;Chiara Bertolini;
2014

Abstract

The paper presents the results of an international research on creativity in preschool education. The most interesting results focus on problem solving contest, spaces and relaxed time for exploration and play, and teachers behaviour and attitudes.
2014
“Challenges for the Future in Early Childhood Education”
Jyväskylä
25-27 Agosto 2014
1
150
151
Cardarello, Roberta; Nousiainen, Tuula; Bertolini, Chiara; Pavitola, Linda
Providing creative contexts in early childhood education / Cardarello, Roberta; Nousiainen, Tuula; Bertolini, Chiara; Pavitola, Linda. - STAMPA. - 1:(2014), pp. 150-151. (Intervento presentato al convegno “Challenges for the Future in Early Childhood Education” tenutosi a Jyväskylä nel 25-27 Agosto 2014).
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1068829
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact