GUIDETTI, MARGHERITA

GUIDETTI, MARGHERITA  

Dipartimento di Comunicazione ed Economia  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 45 (tempo di esecuzione: 0.026 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Advertisements of follow-on formula and their perception by pregnant women and mothers in Italy 1-gen-2015 Cattaneo, Adriano; Pani, Paola; Carletti, Claudia; Guidetti, Margherita; Mutti, Valentina; Guidetti, Cecilia; Group, Alessandra Knowles1 on behalf of the Follow on Formula Research
An exploration of the differential effects of parents' authoritarianism dimensions on pre-school children's epistemic, existential, and relational needs 1-gen-2017 Guidetti, M.; Carraro, L.; Castelli, L.
Antecedents of Concern for Personal Reputation: The Role of Group Entitativity and Fear of Social Exclusion 1-gen-2014 Cavazza, Nicoletta; S., Pagliaro; Guidetti, Margherita
Breastfeeding and bottle-feeding mothers: negative stereotypes and intergroup bias. 1-gen-2022 Guidetti, M.; Carraro, L.; Castelli, L.
Can a heterogeneous gastronomic environment reduce food neophobia? It depends on political orientation 1-gen-2023 Guidetti, Margherita; Ferretti, Fabrizio; Cavazza, Nicoletta
Captatio Benevolentiae: Potential Risks and Benefits of Flattering the Audience in a Public Political Speech 1-gen-2018 Cavazza, N.; Guidetti, M.
Children’s inequality aversion in intergroup contexts: The role of parents’ social dominance orientation, right-wing authoritarianism and moral foundations 1-gen-2021 Guidetti, M.; Carraro, L.; Castelli, L.
CIBO, GIUDIZIO SOCIALE, STEREOTIPI DI GENERE E SOCIAL MEDIA: GLI EFFETTI DEL FOODPORN SU INSTAGRAM 1-gen-2021 Guidetti, Margherita; Graziani, Anna Rita; Cavazza, Nicoletta
Come le mamme italiane interpretano le pubblicità del latte artificiale 1-gen-2015 Cattaneo, Adriano; Pani, Paola; Carletti, Claudia; Guidetti, Margherita; Mutti, Valentina; Guidetti, Cecilia; Knowles, Alessandra; il Gruppo di ricerca sulle formule di proseguimento, E
Come si mangia in quarantena: L’alimentazione emotiva durante l’emergenza coronavirus. 1-gen-2020 Caso, D.; Guidetti, M.; Capasso, M.; Cavazza, N.
CONCERN FOR PERSONAL REPUTATION WITHIN GROUPS: THE EFFECT OF ACCOUNTABILITY AND FEAR OF SOCIAL EXCLUSION 1-gen-2016 Pagliaro, Stefano; Cavazza, Nicoletta; Guidetti, Margherita; Alparone, Francesca Romana; Giannella, Valeria Amata
Conservatori e progressisti a tavola: le radici sociali della neofobia alimentare. 1-gen-2019 Guidetti, M.; Carraro, L.; Cavazza, N.
Conservatori verso il verde: nuove epidemie, dieta sostenibile e moral framing 1-gen-2020 Guidetti, Margherita; Valmori, Alessia; Roda, Giorgio; Carraro, Luciana
De gustibus: l’influenza sociale nella costruzione dei repertori alimentari 1-gen-2010 Guidetti, Margherita; Cavazza, Nicoletta
Dining with liberals and conservatives: The social underpinnings of food neophobia 1-gen-2022 Guidetti, M.; Carraro, L.; Cavazza, N.
Fake online reviews: a study on eWOM influence when suspicions arise 1-gen-2014 Cavazza, Nicoletta; Guidetti, Margherita
Finally, the chance to eat healthily: Longitudinal study about food consumption during and after the first COVID-19 lockdown in Italy 1-gen-2021 Caso, D.; Guidetti, M.; Capasso, M.; Cavazza, N.
Food for Boys and Food for Girls: Do Preschool Children Hold Gender Stereotypes about Food? 1-gen-2020 Graziani Anna, Rita; Guidetti, Margherita; Cavazza, Nicoletta
Gender stereotypes about food in pre-school children. 1-gen-2019 Graziani, Anna Rita; Cavazza, Nicoletta; Guidetti, Margherita
Healthy at home, unhealthy outside: Food groups associated with family and friends and the potential impact on attitude and consumption 1-gen-2014 Guidetti, Margherita; Cavazza, Nicoletta; Graziani, Anna Rita