MALARA, Nicolina Antonia

MALARA, Nicolina Antonia  

Dipartimento Educazione e Scienze Umane  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 103 (tempo di esecuzione: 0.032 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A European Project for professional development of teachers through a research based methodology: the questions arisen at international level, the Italian contribution, the knot of the teacher-researcher identity 1-gen-2009 Malara, Nicolina Antonia; R., Tortora
A problem posed by John Mason as a starting point for a Hungarian-Italian bilateral teaching experiment within the European Project PDTR 1-gen-2009 G., Navarra; Malara, Nicolina Antonia; A., Ambrus
A task aimed at leading teachers to promoting a constructive early algebra approach 1-gen-2007 Malara, Nicolina Antonia; Navarra, G.
A theoretical construct to analize the teacher’s role during introducing activities to algebraic modelling 1-gen-2013 Cusi, Annalisa; Malara, Nicolina Antonia
An Aspect of a long term research on algebra: the solution of verbal problems 1-gen-1999 Malara, Nicolina Antonia
An Early Algebra Glossary and its role in teacher education 1-gen-2008 Malara, Nicolina Antonia; G., Navarra
Analisi critica di processi di classe in ambito aritmetico-algebrico come modalità di formazione degli insegnanti 1-gen-2008 Malara, Nicolina Antonia; G., Navarra
ANALYSIS OF THE TEACHER’S ROLE IN AN APPROACH TO ALGEBRA AS A TOOL FOR THINKING: PROBLEMS POINTED OUT DURING LABORATORIAL ACTIVITIES WITH PERSPECTIVE TEACHERS 1-gen-2011 A., Cusi; Malara, Nicolina Antonia
Approaching Early Algebra: Teachers’educational processes and classroom experiences 1-gen-2008 A., Cusi; Malara, Nicolina Antonia
Approaching the distributive law with young pupils 1-gen-2005 Malara, Nicolina Antonia; Navarra, G.
Approaching the distributive law with young pupils, PNA, vol. 3, n.2, 73-85 1-gen-2009 Malara, Nicolina Antonia; G., Navarra
Approccio all’early algebra e modalità di formazione degli insegnanti 1-gen-2008 Malara, Nicolina Antonia
ArAl Project: Arithmetic Pathways towards Favouring Pre-algebraic Thinking 1-gen-2003 Malara, Nicolina Antonia; Navarra, G.
Argomentazione e dimostrazione in ambito aritmetico: risultati da una ricerca nel lungo termine 1-gen-1997 Malara, Nicolina Antonia; Gherpelli, L.
Aspetti relazionali dell’aritmetica e avvio al pensiero algebrico, in Bazzini L. (a cura di) 1-gen-2001 Malara, Nicolina Antonia
Avvio ad attività di matematizzazione attraverso problemi 1-gen-1994 Malara, Nicolina Antonia; Pellegrino, Consolato; R., Iaderosa
Avvio ad attività di matematizzazione attraverso problemi 1-gen-1992 Malara, Nicolina Antonia; Pellegrino, Consolato; R., Iaderosa
Behaviour of 6th-grade students in front of a problematic situation aimed at approaching the concepts of function and inverse function, 1-gen-2006 Malara, Nicolina Antonia
Brioshi” e altri strumenti di mediazione per un insegnamento dell’aritmetica nell’ottica di un avvio all’algebra come linguaggio 1-gen-2002 Malara, Nicolina Antonia; G., Navarra
Comportamenti di studenti in ingresso all'Università di fronte allo studio di disequazioni. 1-gen-2000 Malara, Nicolina Antonia; Brandoli, Maria Teresa; Fiori, Carla