Sfoglia per Autore  PADOVANI, ROBERTO

opzioni
Mostrati risultati da 1 a 13 di 13
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
L'attivazione degli stereotipi di genere in Italiano: un effetto automatico? 1-gen-2004 Padovani, Roberto; Cacciari, Cristina; Preti, Elisabetta
Comprehending idiomatic expressions: the role of individual speed of processing. 1-gen-2005 Cacciari, Cristina; Corradini, Paola; Padovani, Roberto
Grammatical gender in the brain: Evidence from an fMRI study on Italian 1-gen-2005 Padovani, Roberto; CALANDRA BUONAURA, Giovanna; Cacciari, Cristina; Benuzzi, Francesca; Nichelli, Paolo Frigio
Speed of processing effects on spoken idioms comprehension. 1-gen-2005 Cacciari, Cristina; Corradini, Paola; Padovani, Roberto
The comprehension of ambiguous idioms in aphasic patients 1-gen-2006 Cacciari, Cristina; F., Reati; M. R., Colombo; Padovani, Roberto; S., Rizzo; C., Papagno
Further evidence on gender stereotype priming in language: semantic facilitation and inhibition on Italian role nouns 1-gen-2007 Cacciari, Cristina; Padovani, Roberto
Exploring the relationship between individuals' speed of processing and their comprehension of spoken idioms 1-gen-2007 Cacciari, Cristina; Padovani, Roberto; Corradini, Paola
Pronoun resolution in Italian: the role of grammatical gender and context. 1-gen-2011 Cacciari, Cristina; Corradini, Paola; Padovani, Roberto; M., Carreiras
The Development of Figurative Language. 1-gen-2012 Cacciari, Cristina; Padovani, Roberto
Competenze pragmatiche e linguistiche nei Disturbi Specifici dell'Apprendimento (DSA): uno studio attraverso il questionario CCC2 1-gen-2019 Camia, Michela; Ferrara, Marika; Cecere, Valentina; Villata, Virginia; Vivenzio, Nataly; Scorza, Maristella; Padovani, Roberto
Competenze linguistiche e pragmatica in differenti condizioni del neurosviluppo: confronto tra i profili emersi al questionario ccc2 1-gen-2019 Ferrara, Marika; Camia, Michela; Scorza, Maristella; Cecere, Valentina; Villata, Virginia; Vivenzio, Nataly; Padovani, Roberto
Language and Pragmatics Across Neurodevelopmental Disorders: An Investigation Using the Italian Version of CCC-2 1-gen-2020 Ferrara, Marika; Camia, Michela; Cecere, Valentina; Villata, Virginia; Vivenzio, Nataly; Scorza, Maristella; Padovani, Roberto
Relationships between pragmatic abilities, school well-being and psychological health in typically developing children 1-gen-2021 Camia, M.; Benassi, E.; Padovani, R.; &, ; Scorza, M.
Mostrati risultati da 1 a 13 di 13
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile